DOI:

10.37988/1811-153X_2018_1_83

Participation of students in the examination and treatment of dental patients

Authors

  • E.V. Borovskiy 1, PhD in Medical Sciences, professor, expert in cariesology and endodontics
  • V.D. Vagner 1, PhD in Medical Sciences, full professor of the Dental service organization, licensing and accreditation Department
  • O.A. Zorina 1, PhD in Medical Sciences, head of the Therapeutic dentistry
  • O.V. Drozdova 2, PhD in Medical Sciences, director
  • 1 Central Research Institute of Dental and Maxillofacial Surgery, 119021, Moscow, Russia
  • 2 Moscow State University of Medicine and Dentistry, 127473, Moscow, Russia

Abstract

According to the legislative and normative legal base of Russia the achievement of educational program mastering results is ensured in particular by students participation in the provision of medical care to citizens in order, approved by the decree of the Ministry of Health of Russian Federation dated 22.08.2013 y. № 585n. The survey of 92 clinical interns studying first year in the Central Research Institute of Dentistry and Maxillofacial surgery as well as the graduates of 29 Universities of Russia and the near abroad showed that in the process of undergraduate work, insufficient attention obviously is paid to the student practical skills mastering. At the same time, respondents indicate that the clinical departments do not correspond with the requirements they set.

Key words:

undergraduate preparation, participation of students in the examination and treatment of dental patients, clinical department’s equipment

For Citation

[1]
Borovskiy E.V., Vagner V.D., Zorina O.A., Drozdova O.V. Participation of students in the examination and treatment of dental patients. Clinical Dentistry (Russia).  2018; 1 (85): 83—85. DOI: 10.37988/1811-153X_2018_1_83

References

  1. Абакаров С.И., Сорокин Д.В. Непрерывное профессиональное образование врачей-стоматологов. - Мат. XIX Всероссийской научно-практической конференции «Актуальные проблемы стоматологии». - М., 2008. - С. 4-7.
  2. Алимский А.В., Саламова Л.Я. Качество преподавания терапевтической стоматологии (социологические исследования) ФГБУ «ЦНИИС и ЧЛХ» Минздравсоцразвития, ГБОУ ВПО «РУДН». - Экономика и менеджмент в стоматологии. - 2012, 3 (38): 54-6.
  3. Бахтина И.С. Переломный момент в развитии непрерывного медицинского образования: Пути выхода из кризиса. - Матер. Всерос. конф. руководителей образовательных учреждений РФ. - М., 2005. - С. 15-16.
  4. Кунин А.А. Роль активных методов обучения и организационных аспектов в оптимизации профессиональной подготовки врача-стоматолога. - Сб. трудов XI съезда Стоматологической ассоциации России и VIII съезда стоматологов России. - М., 2006. - С. 128-131
  5. Ревазова З.Э., Вагнер В.Д., Дмитриева Л.А. Подходы к профессиональной подготовке специалиста, оказывающего помощь пациентам с заболеваниями пародонта. - Стоматология для всех. - 2013, 1: 56-60.
  6. Суетенков Д.Е. Четверть века преподавания стоматологии в Саратовском государственном медицинском университете им. В.И. Разумовского. - Экономика и менеджмент в стоматологии. - 2015, 3 (47): 58-65.

Published on

March 1, 2018